Challenger vindt de garage opnieuw uit

Challenger doet het weer! Met de nieuwe 240 lanceren ze een halfintegraal buiten categorie. Daarnaast ook aandacht voor campers met een smalle buitenbreedte van 210 cm en een nieuwe integraal.

De garage (opnieuw) heruitgevonden

Wat Challenger met de nieuwe 240 (699 cm, Ford Transit) klaarspeelt is weer een mooi stukje innovatie. Overal ontdek je wel iets nieuws. De zithoek biedt plaats aan acht personen. Dit via een lange L-zit en de twee draaibare cabinezetels, maar ook op twee verplaatsbare éénpersoonszitbanken die je magnetisch kan bevestigen. Tegenover de L-zit bevindt zich een tv-meubel zoals thuis. De televisie verdwijnt in de kast. De kast is onderaan afgeschuind zodat je je voeten er niet tegen stoot. Het elektrisch paviljoenbed van 190 bij 160 cm zakt tussen deze kast en de zitbank. Je hoeft de rugkussens zelfs niet te verwijderen. Het tafelblad heeft vier opklapbare delen waardoor je enkel de delen opklapt die op dat moment nodig zijn of kiest voor één groot blad.

In de keuken kiest men bewust voor een koelkast op grijphoogte. Erboven heb je extra werkruimte en het vergroot de ruimte optisch. De plexiwand tussen keuken en salon geeft het gevoel van een chique loft. Helemaal verrassend is de garage achteraan. Deze heeft een volwaardige woonceldeur met elektrische instaptrede! Naast de klassieke plaats om fietsen in te stallen is ze ook geschikt als voorraadkamer, opbergruimte, kleedkamer, wasruimte, hondenslaapplaats … de mogelijkheden zijn talrijk. Praktisch is ook de voorraadkast die je kan inklappen als je hem niet gebruikt. De 2240 komt meteen extra uitgerust voor de dag met 170 pk en een automatische versnellingsbak.

Smalle campers

De S194 (599 cm, twinbed) en de S217 (659, dwarsbed) behoren tot de categorie van de smalle campers. Ze hebben een buitenbreedte van slechts 210 cm. Dit maakt ze de smalste in de sector. Beiden krijgen de Ford Transit (130 pk) als onderstel, een compacte badkamer met verdraaibare wand en het keukenblok naast de woonceldeur. De zithoek bestaat uit de twee voorste cabinestoelen en een tweepersoonszitbank.

Nieuwe integraal met stapelbed

De nieuwe 3080 (720 cm, Fiat Ducato) kennen we al als halfintegraal 380. Wegens groot succes is hij nu ook verkrijgbaar als integraal. Het hefbed boven de stuurcabine heeft plaatsgemaakt voor een elektrisch paviljoenbed boven de face à face-zithoek. Achteraan beschik je over een stapelbed waarbij je beide bedjes afzonderlijk in de hoogte kan verstellen, naar gelang je bergruimte of slaapplaats nodig hebt.

Evoluties

Naast een dynamische striping, krijgen de halfintegralen ook een nieuwe polyester overbouw. De achterbumper met lichten krijgt een retrolook. Bij de buscampers blijft het aanbod behouden. Optioneel is een nieuwe daktent verkrijgbaar met panoramisch zicht, verlichting en USB-aansluitingen. Naar gelang het gamma zijn er drie afwerkingsniveaus: Start Edition, VIP en Premium.

 

Gepubliceerd op vrijdag, oktober 1, 2021 door Steven Durnez

Delen